E-book voeding en lifestyle

Wil jij meer leren over voeding en lifestyle? Tips en tricks om een gezonde lifestyle te krijgen? In mijn ‘gloednieuwe’ boek geef ik alles wat je moet weten over voeding. Fabels, feiten, de waarheid en hoe het te combineren is met een gezonde leefstijl.

Gratis

    Inhoud

    ^

    De gezonde piramide

    ^

    Voeding: afvallen/aankomen

    ^

    Lifestyle (Gezondheid)

    ^

    Energie balans

    ^

    Waarheid achter diëten

    ^

    Slaapritme

    Calorietekort

    Allemaal leuk en aardig die calorieën maar hoe weet ik nou of ik meer heb verbrand dan dat ik binnen heb gekregen? Daar moet ik een eerlijk antwoord op geven, dat zal je nooit precies weten.

    Waarom niet?

    Tegenwoordig hebben we talloze apps waarin we onze voeding erg precies kunnen bijhouden, wat top is! Helaas is het lastig om exact bij te houden hoeveel we verbranden, hier zijn wel apps en horloges voor alleen zijn die niet zo accuraat als dat er wordt verwacht van ze.

    Wat kunnen we wel doen?

    Ons best.

    Om hier wat dieper op in te gaan heb ik deze tabel nodig:

     

                                                                          TDEE : ´Total daily energy expenditure´.

     

    Oftewel: Onze totale dagelijkse energie uitgave. Ons lichaam verbrand een ‘X’ aantal calorieën om bepaalde handelingen te kunnen verrichten dagelijks. Ik zal onderaan beginnen bij ‘REE’ en de daarbij behorende ‘BMR’. 

    REE: Resting energy expenditure                                                                                              Vertaling: Hoeveelheid energie ons lichaam nodig heeft in rust.

    BMR: Basal metabolic rate

    Vertaling: Basale metabolische snelheid of stofwisselingssnelheid. Zoals je kan zien geeft ons lichaam al 70% van onze dagelijkse uitgave uit aan het in leven houden van zichzelf. Denk aan ademhaling, hartslag, reguleren temperatuur, cel productie, enzovoort. Voor al deze processen is energie (calorieën) nodig. Hier kunnen we weinig invloed op hebben dus raad ik je aan om je daar ook niet zo zorgen om te maken, maar je juist te focussen op de bovenste drie factoren waar we wel veel invloed op kunnen hebben.

    NREE: Non resting energy expenditure 

    Vertaling: Hoeveelheid energie ons lichaam nodig heeft buiten onze rust om. Hier kunnen we veel invloed op hebben.

     

     

    NEAT: Non-exercise activity thermogenesis

    Vertaling: De energie die wordt gebruikt voor alle activiteit buiten slapen, eten of sporten om. Denk hierbij bijvoorbeeld aan wandelen, tuinieren, fietsen of schoonmaken.

    Zo als je in de tabel ziet heeft dit een groot aandeel in de hoeveelheid calorieën die je op een dag verbrandt, dus is het ook een factor waar we veel aandacht aan moeten besteden om tot een calorietekort te komen.

    Kleine veranderingen in je gedrag kan ervoor zorgen dat deze factor enorm vooruit gaat en je dus ook veel verbrandt.

     

     

    Hoofdstukken

    Pagina's

    Voeding en een gezonde leefstijl. Wat houdt het nou precies in? Wat werkt? Wat is onzin en wat is de waarheid? In dit gratis e-book staan alle antwoorden op de vragen die je hebt.
    Mijn doel is om je te informeren en vervolgens te motiveren om stappen te gaan ondernemen!
    Het is zoveel makkelijker dan iedereen je doet geloven, echt waar. Juist nu is het de tijd om aan je gezondheid te werken.

    Zie dit e-book als een gratis start daarvoor!

    Wees gerust, het is geen medisch lang verhaal, je leest dit e-book met gemak en plezier in een half uur door.

    Plan een gratis intake!